Ψυχιατρική Παιδιού και Εφήβου

ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥ

Το μάθημα στοχεύει στην κατανόηση του ψυχισμού των παιδιών και των εφήβων, των βασικών ψυχιατρικών διαταραχών καθώς και της διαδικασίας της ψυχοσυναισθηματικής τους ανάπτυξης σε κάθε ηλικιακή φάση (προσχολική, σχολική, εφηβεία) και των αλληλεπιδράσεων με τους φροντιστές. Αντικείμενο επίσης του μαθήματος είναι η κατανόηση της σύνθετης αλληλεπίδρασης φύσης και ανατροφής (nature and nurture) όπως και η κατανόηση των πιθανών επιδράσεων στην ψυχική υγεία των παιδιών και των εφήβων των διαφόρων γεγονότων ζωής (διαζύγιο, υιοθεσία, κακοποίηση, καταστροφές). Επίσης, το μάθημα αποσκοπεί στην απόκτηση γνώσεων σχετικά με όλες τις υπηρεσίες και φορείς που ασχολούνται με το παιδί (υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας πχ σχολεία, ΚΕΔΑΣΥ, υπηρεσίες του Υπουργείου Δικαιοσύνης πχ Εισαγγελία Ανηλίκων) καθώς και τον τρόπο συνεργασίας με τις υπηρεσίες ψυχικής υγείας παιδιού και εφήβου με στόχο την ολοκληρωμένη προσέγγιση του παιδιού. Επιπλέον, στοχεύει στην κατανόηση της συνεργασίας εντός της διεπιστημονικής παιδοψυχιατρικής ομάδας καθώς και με τους ιατρούς των άλλων ειδικοτήτων (πχ παιδιάτρους με σκοπό την ολιστική βιοψυχοκοινωνική προσέγγιση ενός ανηλίκου). Τέλος, σκοπός του μαθήματος είναι η γνώση βασικών ζητημάτων ηθικής και δεοντολογίας στην άσκηση της Ψυχιατρικής του παιδιού και του εφήβου καθώς και των κύριων τρόπων πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας των ανηλίκων.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να

  • Αναγνωρίζουν τη βασική συμπτωματολογία των παιδοψυχιατρικών διαταραχών
  • Γνωρίζουν την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού καθώς και τις αλληλεπιδράσεις του με το περιβάλλον (γονείς, φροντιστές, συνομηλίκους)σε κάθε ηλικιακή φάση
  • Γνωρίζουν την λειτουργία της παιδοψυχιατρική ομάδας
  • Γνωρίζουν τη συνεργασία με άλλες υπηρεσίες και επαγγελματίες υγείας
  • Γνωρίζουν τις βασικές αρχές ηθικής και δεοντολογίας και διαστάσεις της έρευνας στην παιδοψυχιατρική
  • Αναζητούν έγκυρη βιβλιογραφική πληροφορία σχετική με το θέμα.

Υπεύθυνος του Μαθήματος: Κωνσταντίνος Κώτσης, Επίκουρος Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής